woensdag 16 september 2015

Zoete aardappel tortilla - van Chickslovefood

Geen opmerkingen:
 
Ik struinde het internet weer eens af op zoek naar een gerecht met feta en zoete aardappel, ik vind dit namelijk zo een goede combi en had het een en ander nog in huis, ik kwam uit bij de 5 or less van www.chickslovefood.nl. Daar vond ik het heerlijke zoete aardappel met feta recept.

Lekker, snel, gezond en....vooral lekker! En vele variaties mogelijk, maar ik ging dit keer voor het originele recept.




Lekker als hoofdgerecht met een salade of gewoon als lunch. En variëren is mogelijk, voeg bijvoorbeeld chorizo en/of spinazie toe, het gaat allemaal goed met elkaar samen in deze tortilla.

Wat heb je nodig:
  • 2 zoete aardappels geschild en in dunne schijfjes (uit de keukenmachine of een rasp)
  • 1 rode ui in dunne ringetjes
  • 6 medium eieren
  • 1 eetlepel verse peterselie, fijngehakt
  • 100 gram feta verkruimeld

Verwarm cocosolie in een pan en bak de zoete aardappel en ui met wat peper en zout in 5 tot 10 minuten gaar.
Klop ondertussen de eieren los en voeg de peterselie en feta toe en roer goed door.
Giet het eimengsel in de pan over de ui en aardappelplakjes en roer even om.
Zet het vuur laag en dek de pan af met een deksel en bak de tortilla gaar in ongeveer 15 minuten
Haal de tortilla daarna uit de pan en snijd ik mooie punten en serveer met bijvoorbeeld de salade op de foto (groene rucolaslamelange met feta, rode ui, vijgen en een dressing van olijfolie, citroen, azijn, honing en peper en zout).

Ook koud overigens erg lekker (ik had nog een restje :)).

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff