woensdag 3 december 2014

Ontbijtcake van Rens Kroes

Geen opmerkingen:
 
Afgelopen weekend besloot ik voor een deel van de week de ontbijtcake van Rens Kroes te maken, uit het book Powerfood. Het recept is super makkelijk en ik heb er al enkele dagen plezier van.



Mijn ontbijtroutines zijn er wel, maar de ochtenden zijn altijd te kort en mijn bed ligt altijd net iets te lekker, dus een ontbijt dat al klaar is biedt enorm veel uitkomst.

Normaal gesproken ontbijt ik met havermout en soms een combi van havermout en vers sap uit de slowjuicer. En bij echte haast vergrijp ik mij 's ochtends op het werk aan een croissant (ik mag dit van mezelf altijd een keer per week doen).

Maar weer terug naar de ontbijtcake. Deze is simpel en ik weet nu al dat ik komend weekend een variant hierop wil maken....

Wat heb je nodig:
  • 4 bananen
  • 4 eieren
  • 120 gram havervlokken
  • 1 theelepel vanillepoeder (helaas had ik alleen vanillesuiker, dus ik heb gesmokkeld met suiker, sorry)
  • 2 theelepels kaneelpoeder
  • Handje gojibessen
  • Handje moerbijen

Verwarm de oven op 180 graden.
Mix in een blender de eieren, bananen, havervlokken en voeg ook kaneel en vanillepoeder toe (ik smokkelde met de vanillesuiker en gebruikte een heel zakje, mag best vind ik )).
Als het een gladde massa is giet je dit over in een ingevette cakevorm. Ik merkte echter dat mijn cake ondanks het invetten vast zat, vandaar de deels bleke bovenzijde. Volgende keer zorg ik dat de bodem bedekt is met een stukje bakpapier, dan weet ik zeker dat de cake gewoon los komt.
Als het mengsel in de cakevorm zit strooi je de goijibessen en moerbijen eroverheen en roert deze rustig door.
Bak de cake in ongeveer 25 minuten af.
Je kunt de cake enkele dagen bewaren, ik bewaar hem in de koelkast en snijd dagelijks wat plakjes af.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff