zondag 7 december 2014

Ontbijtmuffins van Rens Kroes

2 opmerkingen:
 
Vanochtend maakte ik de ontbijtmuffins van Rens Kroes. Ze zijn echt zo klaar, alleen koos ik (omdat mijn moerbeien op bleken) incabessen....ietwat zurig vond ik zelf, maar de muffin zelf is prima!



Ga dus voor de moerbeien uit het recept of voeg fruit naar keuze toe, iets wat je lekker vindt, zoals: bosbessen, frambozen, appel, rozijnen etc. De incabessen waren naar mijn smaak te zuur, maar wellicht vind je ze zelf wel heel erg lekker in de muffin.

De muffin heb je verder binnen 40 minuten op tafel, waarvan ze 30 minuten in de oven doorbrengen.

Als je ze van te voren bereid kun je een paar dagen genieten van een kant en klaar ontbijtje. Lekker en vooral ook handig, als je net als ik iedere ochtend altijd tijd te kort komt.

Wat heb je nodig:
  • 100 gram havermout
  • 3 eieren
  • 2 rijpe bananen
  • 2 theelepels vanillepoeder (ik gebruikte vanillesuiker, een heel zakje, omdat ik geen poeder had, niet helemaal zoals het hoort, maar het het kan goed als je suiker geen probleem vindt)
  • 2 theelepels kaneelpoeder
  • 1 theelepel bakpoeder
  • Snufje zout
  • Handje moerbeien (of iets anders naar keuze)

Doe alle ingrediënten (behalve de moerbeien of ander gekozen fruit) in de blender en mix het tot een mooi gladde mix. Voeg nu de moerbeien toe en roer ze door de mix. Verdeel de mix over de muffinvormpjes (ongeveer 2 eetlepels per vormpje, ik had er 12).
Bak de muffins in 30 minuten af op 180 graden.

Je kunt de muffins ook naturel maken en serveren met jam of stroop.

Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. Ze zitten nu in de oven bij mij, maar dan in een cakevorm met blauwe bessen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook lekker! Wilde ook nog een keer met blauwe bessen gaan proberen. Ben benieuwd hoe het smaakte!

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff