donderdag 1 januari 2015

Spinazie met zoete aardappel en feta

1 opmerking:
 
Wat was dit een lekkere combi! Dit komt vaker op tafel.
Ik zag regelmatig zoete-aardappelstamppotjes voorbij komen, maar toch wilde ik iets anders. Ik las ergens een recept waarbij de aardappel niet gestampt werd, maar door de spinazie heen werd geroerd. Maar ik deed het net iets anders, ik legde de aardappel eronder en serveerde het gerecht met kabeljauw met kerstomaatjes uit de oven.

De combinatie van pittige spinazie met het zoute en romige van feta en het zoete van de aardappel is goddelijk! Dus doen....



Voor 2 personen:
  • 2 medium tot grote zoete aardappels in plakjes van ongeveer 1 cm.
  • 400 gram spinazie
  • 1 sjalotje gesnipperd
  • Halve rode peper fijn gesneden
  • 1 teentje knoflook fijn gehakt
  • Feta, hoeveelheid naar behoefte
  • Peper
  • Zout
Snipper het sjalotje, hak de knoflook en snijd de halve rode peper in dunne ringetjes.
Schil de zoete aardappel, snijd in dikke plakken en kook in zout water gaar.
Roerbak ondertussen de sjalot, knoflook en rode peper in een wok en voeg als alles glazig ziet de spinazie in delen toe en laat slinken. Kruid met peper en zout en houd warm.

Leg op een bord de plakjes zoete aardappel verdeel de spinazie hierover en verkruimel er feta overheen.

Eet smakelijk!


1 opmerking:

  1. Heerlijk en gezond gerecht! I.p.v. een sjalotje heb ik een rode ui gebruikt.
    Dit ga ik vaker maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff