donderdag 23 oktober 2014

De (Food)Hallen

Geen opmerkingen:
 
Vanavond ging ik voor het eerst naar De Hallen. Deze voormalige (monumentale) tramremise van het GVB is nieuw leven ingeblazen. En wat is dit project goed gelukt, wat een fantastisch gebouw. Nu heb ik sowieso al een voorliefde voor industriĆ«le gebouwen, maar dit project is mede door de invulling van het gebouw enorm goed gelukt.  Je kunt hier heerlijk eten bij een tweetal restaurants, maar ook naar de bioscoop of overnachten in het gelijknamige hotel. En vanaf deze week kun je er ook naar een hele fijne indoor food markt.

Deze week zijn in de Hallen de Foodhallen geopend. En daar werd ik heel erg blij van!
Het is een soort eetwalhalla met eetkraampjes uit alle streken van de wereld; Italiaans, Vietnamees, Indiaas, Spaans. Maar ook wijnen, gebakjes, kaas. Bedenk het, en het is er. Het is niet nieuw, want dit soort foodhallen zijn er in het buitenland ook al, en nu dan eindelijk ook in Amsterdam.



Ik vergeleek het concept ook een beetje met "de Parade" zonder de theatervoorstellingen. Want net als op dat theaterfestival kun je hier ook van alles snacken. En dat doe ik jaarlijks toch ook vaak wel een dagje op de Parade, gezellig wijntjes drinken en hapjes eten met vriendinnen. Meestal plannen we dan wel een voorstelling, maar met regelmaat blijkt achteraf dat we niet verder kwamen dan eten en drinken. Dus in dat opzicht is dit concept perfect.

Enige minpuntje; er zijn bij deze drukte niet echt voldoende zitplekken. Hopelijk bedenken ze hier nog iets op. Een bezoeker opperde het idee voor statafels, en dat klinkt niet slecht. Want al staand eten met in je ene hand een biertje en in je andere hand een hamburger, dat is niet echt heel relaxt. Gelukkig vonden wij (ik was op pad met een goede vriendin) snel een plekje bij wat andere dames aan tafel.

Wij kozen ervoor om eerst even een rondje te lopen alvorens los te gaan. Na het rondje startte ik met rice spring rolls van Viet View, gevolgd door een halve Tikka Masala wrap van Shirkhan wat Yakitori van een tentje daarnaast (naam even vergeten), een kaasplankje begeleid door een fijn glas Spaanse rode wijn en daarna nog wat heerlijke kleine gebakjes van Petit Gataeu.






Het smaakte allemaal goed! Tuurlijk was ik het liefst ook nog gegaan voor de heerlijke hamburger van The Butcher of wat sushi of iets heel anders, want ik wil het liefst alles proeven en vind kiezen zoiets lastigs. Ik lust namelijk alles en vind ook bijna alles lekker. Des te meer reden om weer snel terug te gaan, gecombineerd met een bezoekje aan die fijne bioscoop. Want ook de bioscoop is een goede reden om snel weer te gaan. Veel zalen, veel films en een stuk relaxter dan de gemiddelde Pathe.

Al met al zijn De Hallen, en dan met name de Foodhallen, een enorme aanwinst voor Amsterdam.



Cheers!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff