dinsdag 21 oktober 2014

Tortilla/Wrap pizza

Geen opmerkingen:
 
Ik ben dol op pizza's met een dunne bodem. Ik heb wel eens zelf een pizzabodem gemaakt, maar krijg ze nooit mooi dun. 

Ze zijn altijd veel te dik, te klef en te broderig (waarschijnlijk geen woord, maar ik denk dat iedereen die dit herkent mij begrijpt). Tevens is het deeg maken toch weer een tijdrovend klusje als je na een drukke dag thuis komt. 

De oplossing; een tortilla pizza!

Op een dag kwam ik ergens een plaatje tegen van een tortilla pizza en vond het een super leuk expiriment.

Benodigdheden:
  • Grote wrap tortilla's
  • Goede buffelmozzarella 
  • Kerstomaatjes
  • Goede salami 
  • Rucola
  • Lekkere extra vierge olijfolie 
  • Vlokken italiaanse kaas naar smaak

Voor de saus (dit is een beetje mijn basis saus voor al mijn Italiaanse gerechten):
  • Blik gepelde tomaten
  • Enkele verse tomaten in kleine blokjes (kan ontveld maar ik doe dat niet, kost te veel tijd)
  • Sjalotje
  • Knoflook
  • Italiaanse kruiden (vers of gedroogd en naar smaak); oregano, basilicum
  • Chili
  • Peper
  • Zout
  • Suiker of een vervanger als aguave siroop
  • Balsamico 
Begin met het maken van de saus:
Bak de sjalotjes en knoflook glazig in wat olijfolie of kokosolie. Voeg zodra alles glazig is de verse tomaten toe en bak deze mee. Voeg nu de tomaten in blik toe, de kruiden naar smaak, een eetlepel balsamico en een dessertlepel suiker (liever iets minder, er kan altijd nog bij als je de saus niet zoet genoeg vindt). Laat de saus een tijdje lekker pruttelen en wat inkoken.

Verwarm de oven voor op 200 graden (bij hetelucht rond de 175 graden).
Leg een tortilla neer en bestrijk deze met de tomatensaus (dun).
Leg de plakjes mozzarella erop, halve kerstomaatjes, plakjes salami, wat kaas
Bak de pizza in de oven af op een rooster in een minuut of 9-12 (houd deze goed in de gaten want het kan zijn dat hij eerder klaar is, verschilt per oven en je eigen voorkeur).
Haal de pizza eruit (zorg dat je een goede spatel eronder houdt en een bord erbij want anders klapt deze dubbel).
Garneer met rucola en wat olijfolie.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff