dinsdag 28 oktober 2014

Groente uit de oven

Geen opmerkingen:
 
Als ik niet veel zin heb om lang in de keuken staan, maar wel gezond en lekker wil eten, maak ik wel eens groente uit de oven. Heerlijk bij een stukje vlees of een vleesvervanger.

Vanavond at ik dit met een lekker tartaartje, en terwijl de oven het werk deed kon ik nog even lekker ontspannen.


Groente uit de oven voor 2 personen:
  • (Kastanje) champignons (250 gram)
  • Zoete aardappel - een stuk of 2/3 grote
  • Courgette - 1 stuk
  • Knoflook - 2 teentjes
  • Thijm - naar behoefte
  • Rozemarijn - naar behoefte
  • Peper
  • Zout
  • Olijfolie

Eigenlijk kun je heel veel soorten groente in de oven bereiden, bijv: paprika, ui, aubergine, kerstomaatjes, pompoen, venkel.

Ik schil de zoete aardappels en maak er kleine blokjes van, snijd de champignons in tweeën, snijd de courgette in dikke plakken.
Ik hussel alle groente met olijfolie, kruiden en de geperste knoflook door elkaar en zet ze ongeveer 40 minuten op 175/200 graden in de oven. Tussentijds schep ik de groente om en prik ik even in de zoete aardappel om te kijken of deze al gaar is (deze heeft meestal de meeste tijd nodig). Na bereiding voeg je nog wat zout en peper toe.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff