dinsdag 9 december 2014

Pappardelle met eekhoorntjesbrood

Geen opmerkingen:
 
Dit simpele vegetarische gerecht kwam ik recent tegen op internet. Het is lekker, maar niet zo lekker dat ik een tweede keer wilde opscheppen. Het was gewoon goed en dat is op zich ook niet slecht. En het is een goed recept om mijn vegetarische repertoire mee uit te breiden.




Ik kom snel nog met een variant met roomsaus, ik denk dat ik dat met de combinatie van eekhoorntjesbrood toch lekkerder vindt.

Voor 2 personen:
  • Eekhoorntjesbrood (waarschijnlijk een gedroogde variant van 25/30 gram)
  • 1 wortel in kleine stukjes
  • 1 stengel bleekselderij in kleine stukjes
  • 1 sjalotje gesnipperd
  • klein blikje tomatenpuree
  • 1 glas droge witte wijn
  • 1 theelepel (verse) rozemarijn
  • olijfolie
  • Italiaanse kaas, bijvoorbeeld pecorino
  • Pappardelle

Wel in kokend water het eekhoorntjesbrood en laat dit ongeveer 5 minuten staan.
Snijd alle ingrediënten ondertussen fijn (wortel, ui, bleekselderij).
Zet nu de pasta op met ruim water.
Fruit het sjalotje, de wortel en bleekselderij in de olie aan.
Als alles glazig ziet voeg je een glas witte wijn toe en de rozemarijn. 
Blijf het gerecht regelmatig roeren totdat de wijn verdampt is. 
Haal het eekhoorntjesbrood ondertussen uit het water en bewaar het vocht. 
Snijd het eekhoorntjesbrood in stukjes en doe het in de pan (zodra alle wijn verdampt is) en roer om. 
Voeg nu het water van het eekhoorntjesbrood toe en het blikje tomatenpuree.
Laat de saus inkoken en voeg naar smaak peper en zout toe.
Meng de pasta met de saus en bak het gerecht nog een minuut. 
 
Serveer de pasta met kaas.
 
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff