dinsdag 21 oktober 2014

Vegetarische gyros wrap(s)

1 opmerking:
 
Ooit at ik de lekkerste vegetarische pita gyros ooit, op een festival bij een "rollende keuken". Vleesch noch Visch is de naam van dit rollende restaurantje. Ik was bang dat ik nooit meer zo'n lekker wrap zou eten, maar gelukkig kwam ik ze vaker tegen. Zo ook weer dit jaar bij "de rollende keukens". En wat word ik daar blij van! Wat kun je toch heerlijk vleesloos eten.

Omdat ik ze thuis ook wil eten maak ik ze soms na. Ze halen het bij lange na niet, maar als je de echte niet kent, is dit ook erg lekker! Voor de echte vouwbare pita's zul je naar een echte Griekse traiteur moeten, maar een wrap tortilla doet het ook goed. 

Dit is weer van dat heerlijke makkelijke eten wat bijna heel slecht voelt zo lekker is het, maar het is gewoon gezond! Deze wrap kun je zonder schuldgevoel eten. Geen vieze vette shoarma, maar een heerlijke vega wrap!

Benodigdheden:
  • Tortilla wraps (liefst volkoren)
  • Vegetarische kip van de vegetarische slager (te koop bij de Jumbo, sommige bio winkels en online bij http://www.devegetarischeslager.nl/) 1 doosje voor ongeveer 1,5 a 2 personen.
  • Kropsla
  • Komkommer
  • Tomaat
  • Gyroskruiden (kant en klaar, of zelf kruiden met oa: paprika, komijn, kaneel, chili, peper, zout, knoflook, uienpoeder, thijm en oregano)
Hoeveelheden noem ik niet omdat je meestal zelf goed kunt inschatten hoeveel je pp gebruikt in dit soort gerechten.

Voor de saus:
  • Griekse yoghurt (halve bak voor 2 personen)
  • Munt vers of gedroogd - eetlepel
  • Peterselie vers of gedroogd  - eetlepel
  • Knoflook - 1 teentje of meer of minder naar smaak
  • Peper - naar smaak
  • Zout - naar smaak
  • Scheutje olijfolie
  • Eventueel een theelepeltje honing
  • Indien je van pittig houdt kun je wat sambal toevoegen
Snijd de komkommer en tomaat in kleine stukjes.
Was de sla en scheur deze in stukjes.
Maak de saus door de ingrediënten door elkaar te roeren en even te laten staan
Bak de kipstukjes in wat kokosolie met de kruiden gaar.
Bekleed een wrap met sla, blokjes tomaat, komkommer, de kipstukjes en yoghurtsaus en vouw deze dicht.

Hier kun je een fijne lichte salade bij serveren of een griekse koolsalade.

Eet smakelijk!

1 opmerking:

  1. http://www.desmaakvancecile.com/2014/01/griekse-pitabroodjes.html
    Als je ze maakt met deze pita's zijn ze net als Vleesch noch visch! ^^

    Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff