dinsdag 21 oktober 2014

Courgetti met tomatensaus

Geen opmerkingen:
 
Ik probeer af en toe iets minder koolhydraten te eten. Niet omdat ik ze slecht vind, maar ik geloof heel erg in balans en ben van mening dat we dagelijks vaak veel te veel tot ons nemen. Dus een dagje iets minder kan geen kwaad.

Maar avondeten zonder koolhydraten vind ik vrij lastig, gelukkig heb ik inmiddels wat recepten verzameld, waaronder "Courgetti".

Er zijn voor het maken van de courgetti diverse apparaatjes, ik gebruik echter gewoon een grote grove rasp en ik vind het resultaat goed. Ook lees ik geblancheerde, gekookte en rauwe varianten. Ik ga zelf voor de rauwe variant omdat deze stevig is en door de hitte van saus al iets zachter wordt. Maar wellicht moet je het zelf gewoon eens proberen.

Benodigheden voor 2 personen:
  • 1 courgette
  • Italiaanse kaas (grana pardano of iets soorgelijks)

Basis tomatensaus:
Voor de basis tomatensaus verwijs ik graag naar mijn recept Wrap/Tortilla Pizza. Hierin staat een goed recept voor een basissaus. 

Bij dit recept raad ik wel gehakt aan omdat er ook geen pasta of ander koolhydraatachtig product aanwezig is. Ik vind vlees dan wel erg belangrijk, maar vegetarisch smaakt het net zo lekker natuurlijk. Alleen merk ik zelf dat de vega variant voor mij niet voldoende is. Met de toevoeging van gehakt ben ik net iets verzadigder. Uiteraard kun je ook vega gehakt gebruiken van bijvoorbeeld de vegetarische slager - http://www.devegetarischeslager.nl/

Was de courgette en rasp deze. Verdeel de sliertjes over 2 borden.
Behandel het gerecht verder als normale spaghetti met de saus en kaas.

Zo eet je zonder dat je het merkt een avondje koolhydraatarm en krijg je ook nog eens heel veel verse groente naar binnen. Win/Win!

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff