zondag 26 oktober 2014

Gnocchi met pompoenpuree en salieboter

Geen opmerkingen:
 
Gisteren bedacht ik mij dat dit een topcombinatie moest zijn, ik at namelijk al eerder pompoenravioli met salieboter.

Ik was een beetje lui dus haalde kant en klare gnocchi. Dat is eigenlijk best erg, dus ik zal ergens de komende tijd een keer zelf gnocchi maken en dit uber simpele recept delen. Je kunt er overigens voldoende vinden, dus waarom wachten op mij.

Het resultaat was mwahhh. Ik denk dat het echt namelijk nog veel lekkerder kan dus moet dit nog een beetje bijschaven en heb mijn ideeën alvast meegenomen in dit recept, ik wil namelijk een smeuïgere pompoenpuree, en ik denk dat wat extra vocht toevoegen een hoop doet maar hoor ook graag jullie ideeën.




Benodigdheden 2 personen:
  • 1 pompoen
  • 1 pakje gnocchi
  • Roomboter
  • Salie (gedroogd kan, liever vers)
  • Room
  • Zout
  • Peper
  • Knoflook
  • Italiaanse kaas (grana pardano bijvoorbeeld)
Ik deed er ook nog wat zachte geitenkaas overheen, dit was echter niet echt nodig. Dat is meer iets voor geitenkaasverslaafden en ik laat het de volgende keer ook zeker weg.

Snijd de pompoen in parten en haal de zaden weg (deze kun je eventueel nog bewaren, je kunt ze roosteren en dan gebruiken voor salades etc). Rooster de pompoen in parten in de oven, ongeveer 30 minuten op 200 graden.
Haal de pompoen uit de oven en laat even afkoelen, haal de schil er vanaf en pureer deze met bijv een pureestamper, voeg wat peper, zout en knoflook toe(mag gedroogd zijn) en een scheutje water of room. Mix het geheel tot een smeuig geheel en voeg naar smaak eventueel nog extra kruiden toe. Warm het nog even door in een pannetje.

Maak ondertussen de salieboter.
Doe in een klein steelpannetje of koekenpannetje ongeveer 125 gram boter en flink wat salie (een eetlepel fijngehakt of gedroogd), laat de boter smelten op laag vuur zodat deze niet verkleurd maar de smaken van de salie er goed kunnen intrekken en laat dit geheel minstens 10 minuten staan.

Kook vervolgens de gnocchi volgens de gebruiksaanwijzing. 

Leg wat van de puree op een bord en hierop de gnocchi en maak af met de salieboter (zorg dat alle gnocchi met wat salieboter overgoten wordt). Strooi nog wat peper over het gerecht en naar smaak wat italiaanse kaas.

Eet smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff