zondag 16 november 2014

Lunchen bij Restaurant THT (Tolhuistuin)

Geen opmerkingen:
 
Deze zondag heb ik met vriendinnen (die ik nog ken van mijn middelbare school, blijft altijd uniek omdat je bijna samen volwassen bent geworden) geluncht bij THT in Amsterdam Noord.  Ik had ze al even niet gezien, maar je pakt de draad zo weer op, na een paar uur neem je afscheid en ben je eigenlijk nog lang niet uitgekletst. Dus snel weer dames!

deze foto is geleend van mrsmokum.com, te veel regen vandaag om er nog iets moois van te kunnen maken.

Ik ben nu zelf al meerdere malen bij THT geweest en over het algemeen is het eten er steeds lekker, en de bediening vriendelijk. Maar ook vaak nogal chaotisch, alles wordt echter wel met een lach opgelost.

THT zit ook nog eens in een bijzonder gebouw, de oude Shell kantine, met een bijzondere bouwstijl. Een van de vriendinnen die mee was kon zich dit nog goed herinneren, want had in een ver verleden ook bij Shell gewerkt. Ik was dit alweer vergeten, maar dat was toch wel erg leuk. Van werklunch tot gezellige zondagse lunch.

Verder is de ruimte minimalistisch ingericht, maar voelt toch niet kil. De enorme plantenwand draagt daar ook aan bij. Zie hier enkele foto's.

THT bevindt zich aan de IJ oevers in Amsterdam Noord en is qua locatie ook enorm goed bereikbaar en dit is een absoluut pluspunt. Met de auto voor vrienden buiten de stad, met de fiets/ov en het pontje vanaf het CS voor iedereen uit de stad. Er is dus geen excuus niet te komen. Handig voor die moeilijke vrienden die wel graag komen maar altijd met de auto, of juist perse met de fiets willen. Hier kan het!

Verder komen er steeds meer leuke locaties bij in Noord, maar daarover in een volgend blog meer.

Wij kozen vandaag de volgende gerechten:

Vitello tonnato met brood



 Caesar Salade

 Pompoenravioli met een arabiata saus

De gerechten waren lekker, al blijf ik zelf de combinatie van een arabiata saus met pompoenravioli een tikje gek/vreemd vinden. De saus was wel lekker pittig, zoals het hoort.

De andere gerechten vielen bij de vriendinnen in de smaak, ze zagen er mooi uit, maar verder kan ik hier natuurlijk niet over oordelen.

De avonden dat ik hier gegeten heb waren ook leuk omdat ze een shared dining concept hebben. Ik ben erg slecht in kiezen, want ik vind alles lekker, dus delen is dan ideaal! En ook erg gezellig. Je gaat dan uit van een stuk of 3 gerechtjes per persoon en bestelt dit, net als met tapas, in delen, zodat je rustig kunt genieten van alles.

Wil je zelf de menukaart nog even bestuderen, dat kan hier voor diner, en hier voor lunch.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff