maandag 27 oktober 2014

Spaghetti aglio olio

Geen opmerkingen:
 
Dit gerecht is zo simpel en ook zo ontzettend lekker, en at ik vandaag na het sporten, omdat het zo op tafel staat. Echt gezond is het niet, maar met een lekkere salade (in dit geval veldsla met kleine tomaten en een dressing van balsamico, lekkere olijfolie en wat peper en zout) erbij kom je een heel end.




Benodigdheden voor 2 personen:
  • Knoflook, een teentje of 5 of 6 - ik doe het op gevoel
  • Peterselie - het liefst vers en goed fijn gehakt, een eetlepel of 2/3
  • Gedroogd pepertje of verse rode peper fijn gesneden en dit toevoegen naar smaak
  • Milde olijfolie en extra vierge
  • Grana pardano
  • Zout
  • Spaghetti
Vul een wok of hapjespan met een flinke laag olijfolie, ik doe altijd een combinatie van de milde en de extra vierge in dit gerecht. 
Pers de knoflook en voeg deze toe en laat deze op een hele zachte stand rustig smoren. Doe dit echt op een zo een laag mogelijke stand, anders wordt de knoflook bruin en knapperig, en dat wil je niet. Voeg gelijktijdig de rode peper toe en als alles een paar minuten opstaat de peterselie. Laat het olie/knoflookprutje nog even lekker staan zodat de smaken goed intrekken. Voeg een beetje peper en zout toe naar smaak.

Kook de spaghetti met wat zout al dente en giet af. Voeg de spaghetti toe aan het olijfprutje en roer goed door. Indien het iets te droog is kun je nog wat olijfolie toevoegen.

Serveer de spaghetti op diepe borden en bestrooi rijkelijk met de grana pardano en zorg dat je eventueel naar smaak nog kunt toevoegen. Ik houd het zakje altijd binnen handbereik tijdens het eten (en als ik gasten heb zorg ik voor een bakje met kaas). Een stuk verse grana pardano kan ook, maar ik vind zelf geraspte kaas net iets te grof in dit gerecht en prefereer daarom een zakje met echte strooikaas.

Eet smakelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff