woensdag 19 november 2014

Snelle pasta met zalm en prei

1 opmerking:
 
Dit is geen verrassend nieuw recept, maar wel snel! En dat is soms op drukke dagen ook erg fijn. Binnen 15 minuten heb je een maaltijd op tafel.


Ik ben vandaag een beetje ziek, maar toch ook weer niet. In ieder geval voel ik mij niet helemaal in staat tot het doen van iets...eigenlijk wil ik gewoon zo weinig mogelijk doen en liggen op de bank met een dekentje....Gelukkig kan ik redelijk makkelijk op de bank met mijn laptop overweg, dat scheelt...dit is een beetje de grens....

Maar weer even terug bij het begin, ik wilde dus iets maken wat niet zo ingewikkeld was en ook nog iets van groente bevatte. Heel veel groente is het niet, maar mijn juice in de ochtend en salade bij de lunch maken de dag wel goed.

Wat heb je nodig voor 2 à 3 personen
  • 150/200 gram gerookte zalm
  • 1,5 a 2 prei
  • 1,5 a 2 bakjes crème fraîche van 
  • 1 teentje knoflook
  • Olie
  • Peper
  • Zout
  • Tagliatelle
Zet in een pan ruim water op voor de tagliatelle.
Snijd ondertussen de prei in halve ringen.
Pers het teentje knoflook
Snijd de zalm in kleine stukjes (ik vries gerookte zalm vaak in, dit heeft als voordeel dat als je het net uit de vriezer haalt je het goed en snel in stukjes kunt snijden).
Kook ondertussen de tagliatelle gaar.
Verhit in een hapjespan of wok wat olie en bak hierin de ringetjes prei en knoflook glazig. Voeg daarna de zalm toen en roer goed door.
Voeg nu de creme fraiche toe en naar smaak peper en zout.
Roer alles goed door en serveer met de tagliatelle.

 Eet smakelijk!


1 opmerking:

  1. Dit ga ik morgen maken. Tussen de trainingen door is het snel, simpel en lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff