woensdag 24 december 2014

Snelle thaise rode curry met kipfilet

Geen opmerkingen:
 
Door alle kerstdrukte had ik de afgelopen tijd weinig zin in uitgebreid koken, maar ik wil wel gezond eten. Gisteren werd het de aller aller simpelste rode curry ooit met spinazie en boontjes, dit omdat ik groente nodig heb deze dagen, en het liefst heel veel.

Geheel tegen principes in kocht ik kant en klare kipblokjes (ik snijd zelf eigenlijk liever wat dunne plakjes, eet veel lekkerder namelijk) en omdat de AH to go geen rijst had werd ik gedwongen tot kant en klare rijst. Nooit doen, echt niet lekker, ik kook normaal altijd zelf pandan rijst, lekker, geurig en heel smakelijk ook. Maar goed, nood breekt wet....verder was de curry best lekker.




Snelle curry voor 2 personen
  • 250 gram gesneden kipblokjes, of zelf kip snijden in dunne kleine plakjes
  • 1 klein zakje gebroken boontjes
  • 1 handje spinazie
  • 1 blik kokosmelk
  • 1 rode curry boemboe 
  • 1 scheutje vissaus
  • 1 schepje basterdsuiker
  • Basilicum, liefst Thaise, maar die is niet overal verkrijgbaar (smaakt echt anders, maar helaas had ik deze niet)
  • Rijst
Maak de curry door de pasta met de kokosmelk te mengen, samen met een scheutje vissaus en suiker naar smaak en warm langzaam door.
Als alles goed warm en door elkaar geroerd is voeg je de boontjes en kip toe en laat langzaam garen.
Kook ondertussen de rijst (of warm op, maar echt echt echt dat raad ik niemand aan, gewoon even zelf koken).
Als het gerecht bijna klaar is voeg je nog een handje spinazie toe en een handje gescheurde basilicum.
Serveer alles met de rijst en garneer met wat basilicum.

Wat echt nog lekkerder is is rode curry met kouseband en dunne plakjes biefstuk.....maar dat later een keer.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff