zaterdag 6 december 2014

Jumbo Foodmarkt in Amsterdam

Geen opmerkingen:
 
Gisteren bezocht ik de Foodmarkt. Ik had het goede idee, en dat was het ook, om na het werk daar iets te eten en direct boodschappen te doen. Het scheelt tijd en je doet je boodschappen op een gevulde maag. Dat scheelt aanzienlijk; mijn kar lag nu niet vol met nieuwe zoutjes, koekjes of andere heerlijkheden. Het was dus een goede combi, daarnaast was het er door pakjesavond ook lekker rustig.




Mijn eerste indruk
Super mooi ingericht, mooi licht, ruim, overzichtelijk, heel erg aardig personeel en de ruimte waar je je aankopen direct kan opeten is ook fijn ingericht. Wat ook erg handig is, onder de banken zitten stopcontacten, dus even wat werken kan ook.

Prijzen
Verder zijn de prijzen van de verse maaltijden ook enorm schappelijk. Zo eet je er pizza's voor 2,50, 5,00 of 7,50 Euro. Wokgerechten van 2,50 tot 5,00 Euro en diverse Sushi mixen vanaf 6,00 Euro. Verder kun je er verse salades of sandwiches krijgen, maar ook kun je gewoon (als je dat zou willen) een brood kopen, wat vleeswaren en dat daar ter plekke smeren en eten. Alles is dus mogelijk.

Pluspunten
Overige pluspunten zijn de uitgebreide visboer, kaasboer, broodafdeling, maar ook de goed gesorteerde vega afdeling, met diverse verse kant en klare vegetarische maaltijden (vers bereid, maar wel gekoeld, dus thuis nog even in de oven of magnetron). Hierin laat de Jumbo weer zien dat ze met hun tijd meegaan en meedenken. Ik vind de Jumbo op dit moment ook stukken vernieuwender dan bijvoorbeeld de Albert Heijn.

Verder zijn de overige versafdelingen over het algemeen ook een stuk beter gesorteerd dan de reguliere supermarkten.

Wijn
Wat ook nog erg leuk is is de wijnafdeling, deze biedt de normale supermarktwijnen, maar heeft ook een bijzonder assortiment met wijnen variërend van 10 Euro tot (schrik niet, deze lag er echt) 1800 Euro.  Hier vind je dus ook een leuke wijn om indruk mee te maken op je gasten of gewoon zelf van te genieten. Niet onbelangrijk.

De overige normale supermarktschappen bieden niets extra's, maar daar gaat het hier natuurlijk ook niet om. Deze Jumbo draait om Food, en daarin zijn ze naar mijn idee enorm geslaagd.

Parkeren
Nog een groot voordeel, je kunt gratis parkeren bij de Foodmarkt. Verder kun je de Foodmarkt ook goed bereiken met het openbaar vervoer.

Conclusie
Ik zou er waarschijnlijk niet snel naartoe gaan om alleen even wat te eten, maar de combi eten en boodschappen doen vind ik nu al helemaal geweldig. Het is namelijk super tijdbesparend. Ik overweeg volgende week weer een avondje of middag zo in te richten. Verder vind ik het gewoon ook een enorm fijne supermarkt met een geweldig vers assortiment, dus voorlopig zal ik daar vaak te vinden zijn.

Hieronder enkele foto's van de Foodmarkt, niet alles staat erop, maar het geeft een goed beeld van de inrichting en verse producten.























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff