zondag 21 december 2014

Stamppot boerenkool met spekjes en worst

Geen opmerkingen:
 
Kerstdiner met het werk, kerstinkopen, afspraken, slaap te kort en meer van dat, dat helpt niet echt mee en wederom voel ik mij niet echt goed en fit. Dat betekent niet te ingewikkeld maar wel vers en gezond eten. Het werd gisteren stamppot boerenkool. En als je je bord een beetje leuk opmaakt smaakt het gelijk nog lekkerder!









Boerenkool voor 3 personen - ik kook bijna altijd te veel....wel zo handig, dan  kan er nog iets in de vriezer of voor onverwachte gasten -
  • 300 gram boerenkool
  • 600 gram aardappels (ik koos voor geschilde, ik was namelijk niet echt fit)
  • 50/100 ml warme melk (tegen de kook aan)
  • 1 flinke klont boter
  • Klein bakje spekjes
  • 1 rookworst
  • 1 scheutje azijn
  • Peper
  • Zout
  • Pittige mosterd
Zet in een ruime pan de aardappels en de boerenkool op met ruim water en wat zout.
Kook alles in 20/25 minuten gaar.
Bak ondertussen de spekjes krokant.
Voeg de laatste minuten de worst toe aan de aardappels en boerenkool en laat zo even meekoken, zo warmt deze goed door, uiteraard kun je voor de worst ook een andere bereiding hanteren (bijv. de magnetron).
Giet alles af en leg de worst apart en doe de aardappels en boerenkool terug in de pan en laat nog een beetje uitdampen.
Voeg de warme melk toe en een klont boter en stamp alles goed door elkaar.
Voeg naar smaak peper, zout en azijn toe en roer goed door.
Serveer de stamppot boerenkool met worst, spekjes en pittige mosterd.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff