zondag 7 december 2014

Hummus of houmous

Geen opmerkingen:
 
Ik ben er nog niet uit, ik vind zoveel schrijfwijze online, dat ik de meest voorkomende maar beide heb benoemd in deze titel. Ik zal het in dit blogje alleen nog hebben over "hummus".




Hummus is een heerlijke dip van kikkererwten, die zijn oorsprong in het midden oosten vindt. Hummus wordt steeds populairder in Nederland en je kunt het eigenlijk in iedere supermarkt vinden. Hummus laat zich goed combineren met (Turks) brood, pita, groente of falafel. Maar waarom hummus kopen, als je het zelf kunt maken. En dat is echt heel erg simpel.

Wat heb je nodig:
  • Blik kikkererwten
  • 1 eetlepel tahinpasta (sesampasta, verkrijgbaar bij sommige supermarkten of bij de toko)
  • 1 grote teen knoflook
  • 5 eetlepels water
  • 3 eetlepels olijfolie
  • 1 theelepel komijnpoeder
  • 1 theelepel paprikapoeder 
  • 1 theelepel citroen of limoensap (of iets meer naar smaak)
  • Naar smaak nog wat gedroogde chilipeper
  • Zout naar smaak
Doe alle ingrediënten in bijvoorbeeld een hakmolen, meng het goed totdat er een gladde massa ontstaat. Voeg eventueel nog wat extra water toe om de hummus extra smeuïg te maken.
Serveer de hummus met nog wat extra olijfolie en garneer met peterselie of andere kruiden.

Ik eet hummus zelf vaak als dip met wat brood en stukjes wortel. Gezond en lekker!

Snack ze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff