woensdag 24 december 2014

Sushi bowl

Geen opmerkingen:
 
Ik zag 'm al regelmatig voorbij komen....de sushi bowl. Dus moest ik dit ook eens proberen....en ja, de sushi bowl is geslaagd! Dit ga ik zeker vaker op tafel zetten.

Lekker simpel, best snel klaar en vooral erg lekker!



Een sushi bowl kun je naar eigen smaak samenstellen; met de vissoorten en overige ingrediënten die jij lekker vindt.

Ik koos voor 2 personen voor de volgende ingrediënten, waarvan de rijst natuurlijk een vaste waarde is:
  • 250 gram sushi rijst, bereiden volgens verpakking dus met rijstazijn, suiker en zout.
  • 100 gram verse tonijn in plakjes
  • 100 gram verse zalm in plakjes
  • 100 gram surimi flakes in stukjes
  • 1/2 avocado in plakjes
  • Dunne reepjes komkommer (zonder zaadlijsten)
  • Noriblad in dunne reepjes
  • Sesamzaad

Voor erbij:
  • Wasabi
  • Sojasaus 

Doe de afgekoelde rijst in een grote kom en garneer deze met bovenstaande ingrediënten. Voeg zelf tijdens het eten naar smaak wasabi en sojasaus toe.

Ik serveerde de sushibowl met Edamame en Zeewiersalade (met daaronder fijn gesneden ijsbergsla aangemaakt met wat mayonaise).

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff