zondag 21 december 2014

Gezonde sapjes

Geen opmerkingen:
 
Sinds enkele weken ben ik de gelukkige bezitter van een Hurom Slowjuicer. Ik ben nog steeds erg enthousiast. Ik zie dit niet als vervanging van mijn dagelijkse groente, maar meer als toevoeging. En op de dagen dat ik wat minder goed eet is dit een welkome aanvulling.




Er zijn voor- en tegenstanders. De tegenstanders beweren dat het niet zo goed is omdat je de vezels van de groente en het fruit niet eet, maar zolang je normaal eet haal je voldoende vezels uit andere producten en is het toch mooi een simpele en vooral lekkere manier om je lijf een vitamineboost te geven.

Ik drink nu regelmatig een sapje en probeer dan regelmatig het een en ander uit. Soms gooi ik alles voorhanden door mijn sap heen en soms kies ik heel bewust, maar eigenlijk smaakt het altijd goed. Men zegt dat groene sapjes het gezondsts zijn.

Hier wat reepten voor ongeveer 2 personen die ik regelmatig maak.

Bieten wortelsap
2 rode bieten geschild
2 à 3 winterwortels
2 appels
stukje gember

Wortelsap/appelsap
4 winterwortels
3 appels
stukje gember

Groen sap
2 flinke handen spinazie
1 flinke hand boerenkool
1 à 2 selderij stengels
1 kiwi
2 peren
2 appels
1 stukje gember

Van alles door elkaar sap, zonder mooie kleur :)
2 winterwortels
2 selderij stengels
1 rode biet
1 handje spinazie
1 handje boerenkool
2 à 3 appels
1 stukje gember

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff