zaterdag 1 november 2014

Berlijn, Aziatische lunch, borrelhapjes en naturlich schnitzel!

Geen opmerkingen:
 
Afgelopen donderdag ging ik een dagje naar Berlijn, dit in verband met de opening van een nieuw kantoor van het bedrijf waar ik werkzaam voor ben. 



Ik vloog voor het eerst met Easyjet en had die ochtend besloten mijn handbagagekoffer vol te gooien met kleding, onder het mom van "als het past dan past het". En ik heb graag iets te kiezen en daarnaast 's ochtends ook nog niet het vermogen om na te denken over de avond of nog erger, een dag later. Maar dan kom je bedrogen uit bij Easyjet. Eén stuk hand bagage is één stuk. "Mevrouw, uw handtas moet nog in uw koffer". Er ontstond bij mij lichte paniek. Hoe ik het deed weet ik niet, maar met proppen, gaten vullen en zitten op mijn koffer, is het mij gelukt. Wat een drama! Okay denk je nu "je kunt je koffertje toch inchecken". Ja, dat kan. Maar dat wil je niet want dan moet je weer een half uur op je koffer wachten terwijl al je collega's vrolijk doorlopen.




Ik kwam uiteindelijk redelijk vroeg aan en werd rond lunchtijd door collega's
meegenomen naar een super super lekker Aziatisch restaurantje. Wat heb ik daar lekker gegeten. Allerlei kleine hapjes (beetje shared dining) met een heerlijk glas ginger beer. Vervolgens kwam de rekening, en werd ik nog blijer! 50 euro voor 4 personen, wat een koopje. Ik ga in het voorjaar naar Berlijn, privé, en ga dan zeker terug. Dus eentje om te noteren: http://www.transit-restaurants.com/




Verder at ik die avond borrelhappen tijdens de opening. Broodjes met pulled pork (helaas wel erg zwaar brood, maar de pulled pork was heerlijk), een 1 bites ceasar salads zonder kip, groentedipjes, broodjes met iets met linzen en heerlijke cheesecake. 

Ik vond overigens de glaasjes met groentedip een super leuk idee om zelf eens te serveren tijdens een feestje of borrel, zo te maken! Volgens mij was het humous achtig iets met daarboven op een pesto (kan van peterselie zijn geweest) met daarin wat wortels, komkommer en selderij (zie foto, die er niet heel aantrekkelijk lijkt, maar het was donker dus flitsen moest helaas).




Vrijdag ging ik alweer naar huis, maar niet voordat ik een echte schnitzel had gegeten. Het restaurant wat we bezochten lag aan de Hackeschermarkt en was okay, maar iets verderop was een nog beter restaurant. Maar door de "we moeten nog een vlucht halen en om 13.00 uur echt weg stress" toch maar voor de optie om de hoek gekozen. De schnitzel was lekker, maar enorm groot en kwam pas na lang wachten. Dus met een half schnitzel en naar binnen gepropte friet door de haast (5 minuten de tijd voor een vol bord), gingen we weer terug richting Amsterdam. De Duitse taxichauffeur begreep van onze haast en besloot daarna een soort dodemans rit in te zetten, niet fijn op meerdere manieren, maar gelukkig kwamen we veilig aan.




Waar ik die avond besloot licht te eten, een noedelsoepje....want het was tijd voor enige balans.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff