maandag 17 november 2014

Gekleurde bietensalade

Geen opmerkingen:
 
Omdat ik vandaag ging sporten heb ik gisteren al het een en ander voorbereid zodat ik vandaag snel aan tafel kon. En echt werk kun je het niet noemen, ik heb gisteren een aantal bieten in de oven gegaard (geroosterd). Terwijl de oven het werk deed kon ik even lekker relaxen met een tijdschrift. Simpeler kan het niet.




Vandaag maakte ik in no-time een heerlijke salade met deze bieten. Ik serveerde er lekkere worstjes van Brandt & Levie en getoast brood met humus bij. Lekker, simpel, gezond en snel.


De salade
  • Stuk of 4 bieten (gekleurde, maar alleen rood kan natuurlijk ook)
  • Feta of geitenkaas (ik gebruikte verse feta)
  • Veldsla (je kunt ook spinazie gebruiken)
  • Thijm
  • Olijfolie

Voor de dressing
  • 6 eetlepels extra vierge olijfolie
  • 1.5 a 2 eetlepels honing
  • 1 theelepel mosterd
  • 3 eetlepels wijnazijn
  • Peper
  • Zout

Verwarm de oven op 175 graden.
Verpak de bieten per stuk in wat aluminiumfolie met een scheutje olijfolie en thijm. Laat ze een uur garen in de oven en afkoelen.
Maak ondertussen de dressing door de bovenstaande ingrediënten door elkaar te mengen en even te kloppen (naar smaak kun je extra toevoegen, want ik doe alles op gevoel en weet niet of deze verhoudingen exact kloppen, koken is proeven, proeven en proeven).
Meng een deel van de dressing door de veldsla op een schaal of diep bord.
Haal de schil van de bieten en snijd deze in stukjes. 
Leg de plakjes biet op de salade.
Besprenkel de bieten met wat dressing.
Verkruimel hierboven de feta of geitenkaas.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff