woensdag 12 november 2014

Restjes: pitabroodjes met gehakt, spinazie en yoghurtsaus

Geen opmerkingen:
 
Vanavond was ik laat thuis, en de echtgenoot ook. We hadden beiden geen zin om lang in de keuken te staan en daarom aten we makkelijk met restjes. Lang leve restjes, in dit geval gehaktballen.

Ik besloot ze te eten met pitabroodjes, spinazie en een lekkere knoflook yoghurtsaus. Ik had namelijk spinazie ingeslagen voor mijn nieuwste aanwinst, de slowjuicer, en kon best wat blaadjes gebruiken voor een ander doel.




Om dit maaltje nog gezonder te maken heb ik er ook een lekker groen sapje bij gedronken.

Voor 1 pitabroodje
  • 1 kleine gehaktbal in stukjes
  • Beetje spinazie
  • Plakjes komkommer
  • Pitabroodje
  • Sambal
  • Yoghurtsaus

De knoflook yoghurtsaus
  • Dikke Griekse yoghurt - 1/3 beker
  • 1 teentje knoflook
  • Peper
  • Zout
  • Peterselie

Gebruik de spinazie en de komkommer als een soort salade in het broodje, verdeel de stukjes gehakt in het broodje. Serveer met sambal en yoghurtsaus.

Verder dronk ik er ook een vers sapje bij, gezond en lekker!
Wat heb je nodig voor ongeveer 1 glas:
  • 1 flinke hand spinazie
  • 1,5 stengel bleekselderij
  • Halve winterwortel
  • Halve groene appel
  • Klein stukje gember

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff