dinsdag 11 november 2014

Take it slow....

Geen opmerkingen:
 
Ook ik krijg er een, een echte Hurom slowjuicer. Yeah! 
En krijg, nou ja zo mag ik het wel noemen. Ik werd namelijk lid van LINDA. en ontvang de slowjuicer tegen een hele hele kleine bijbetaling, en dat betekent in dit geval (een winkelwaarde van 299 Euro, en ja dat heb ik natuurlijk gecheckt op diverse sites, hij bestaat dus echt niet goedkoper) dus bijna krijgen.







 

Ik heb 'm nog niet. Maar ik fantaseer al over de meest heerlijke verse sappen. Van ontbijt tot lunch. Van fruit tot groente....

Ik wilde al enige tijd een juicer en had niet echt een idee dat er een echt verschil was tussen een slowjuicer en een sapcentrifuge. Maar er is een verschil. En nu heb ik mij nog niet super verdiept in alles, maar een slowjuicer geeft minstens 30% meer sap en maak je zo schoon (aldus een collega). En daar ga ik dan gewoon van uit. Het klinkt namelijk positief, en in dat soort gevallen neem ik dingen net iets makkelijker aan. Verder blijft het sap bij een slowjuicer verser en gaan er minder vitamines verloren. Dus al snel bedacht ik mij dat ik, als ik dan overstag zou gaan, voor een slowjuicer moest gaan.

Mijn fascinatie werd nog groter na het zien van de documentaire Sick, Fat and Nearly Dead (te zien op onder andere Netflix). Okay de documentaire gaat wellicht wat ver, en start erg simplistisch. Maar toch super interessant voor iedereen die met voeding en gezondheid bezig is. 

De docu in het kort: Joe Cross besluit gezonder te willen leven en gaat 60 dagen sapvasten met een slowjuicer "op zak". Deze Australische heer besluit dit echter in het land van fastfood en niet kokende mensen te doen, de USA. Hij toert het hele land door en gaat gesprekken aan over gezondheid, overgewicht, voeding etc. En inspireert mensen en laat ze kennis maken met de slowjuicer. Verder verliest hij gewicht en voelt hij zich natuurlijk steeds beter. Natuurlijk denk ik dan "60 dagen sappen, dat is wel erg veel". Volgens mij wil je lichaam namelijk ook wel eens iets waarop gekauwd wordt. Maar hij voelt zich goed, laat zich regelmatig testen door een arts, dus tja, daar kun je weinig tegenin brengen. 

Nu wil ik niet ineens 60 dagen gaan sapvasten hoor, wees maar niet bang. Ik wil gewoon af en toe een sapje. En dan met name als ontbijt of op de momenten dat ik wel wat extra vitamine kan gebruiken, haast heb, of wil balansen. Of gewoon na het sporten.

Zodra hij er is ga ik 'm direct testen en zal alles met jullie delen. En hopelijk ook veel smaakvolle sapreceptjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff