zondag 16 november 2014

Zondagse zonden: Lemon Bars!

Geen opmerkingen:
 
Eindelijk had ik weer eens tijd om iets te bakken, ik deed dit alleen op zaterdagavond/nacht. Wellicht niet de meest spannende zaterdagavond besteding, maar ik vond het heerlijk! Om 23.30 uur besloot ik iets met citroen te maken. En omdat ze pas officieel op de zondag klaar waren, zijn dit dus echte zondagse zonden. Heerlijk!!


Ik had de meeste ingrediënten in huis en speurde het internet af naar lekkere Franse citroentaarten. Ineens bedacht ik mij de lemon bars die ik recentelijk had geproefd. Dus ging ik verder zoeken. Ik vond een simpel recept en het pakte goed uit, alleen naar mijn smaak net iets te zuur. Ik heb daarop alvast wat aanpassing in het recept gemaakt, dus hopelijk is jullie lemon bar net even iets lekkerder. Ook heb ik de hoeveelheid topping iets in mindering gebracht waardoor de verhoudingen net iets beter worden.

Lemon Bars

De bodem
200 gram bloem
75 gram poedersuiker
150 gram gesmolten boter
Snufje zout

Meng dit goed door elkaar en kneed er een deeg van. Gebruik een bakblik van ongeveer 20x30 cm,. Bekleed de bodem met het deeg (leg er bakpapier in zodat je de lemon bar er straks ook weer makkelijk uit kunt halen). Strijk het deeg met een lepel glad en bak op 175 graden af in 15/20 minuten (heteluchtoven stand). Blijf het in de gaten houden, het mag lichtbruin worden maar niet echt heel donker.

De topping
5 eieren
300 gram fijne kristalsuiker
5 eetlepels bloem 
Sap van 2,5 a 3 citroenen (ongeveer 175 ml)
Rasp van 1 citroen
1 kleine theelepel bakpoeder
Snufje zout

Klop de eieren, suiker, bloem, sap van de citroenen, rasp van de schil, bakpoeder en zout goed door elkaar heen totdat je een glad mengsel hebt.
Schenk het uit over de bodem en bak dit af in ongeveer 20-25 minuten.

Laat alles goed afkoelen en bestrooi daarna met poedersuiker en snijd de bars in vierkante stukken.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff