zaterdag 15 november 2014

Groente plaattaart

Geen opmerkingen:
 
Ik zat nogal in de groente en bladerdeegtaartjes deze avond, ik wilde namelijk wat keus. Dus maakte ik ook nog een plaattaart met groente en feta. Ook deze is lekker als hoofdgerecht met bijvoorbeeld een salade, stukje vlees of op een buffet, bij de soep....bedenk het zelf!

Ik voegde na het bakken nog wat feta toe, zoals je ziet op de foto was dit toch wel erg weinig.

Je kunt ook variëren met groente. Ik maak deze ook soms met andere groentes of combinaties, maar deze zal ik later nog een keer plaatsen.

Dit keer had mijn groentetaart de volgende ingrediënten:

  • 4 plakjes bladerdeeg
  • Rode paprika
  • 1 courgette
  • 1 tomaat 
  • Restant uien van voorgaande recept (schat een stuk of 2).
  • Tomatentapenade
  • Verse feta
  • Munt
  • Peper
  • Zout

Hoe te maken
Ontdooi het bladerdeeg
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Leg deze met een randje over elkaar en maak er een groot stuk deeg van, rol een stukje uit
Leg de bladerdeeg op een bakplaat met bakpapier.
Besmeer een dun laagje tapenade op het bladerdeeg.
Snijd de courgette, paprika en uien in stukken en roerbak deze met wat olijfolie, peper, zout en een snufje gedroogde munt.
Snijd de tomaat in plakjes en bewaar even.
Verdeel de groente over de taart en als laatste de stukjes tomaat.
Verkruimel hierover de feta
Bak de taart in ongeveer 15-20 minuten in de oven.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff