dinsdag 25 november 2014

Rucolastamppot met gegrilde zalm

Geen opmerkingen:
 
Vandaag at ik alleen, was ik laat thuis en had ik eigenlijk niet zoveel zin om lang in de keuken te staan. Nadat ik het complete kant en klaar schap van de AH had bekeken, merkte ik dat ik eigenlijk nergens echt blij van werd. Ik besloot daarom toch zelf te koken, maar niet al te ingewikkeld. Het werd een simpele rucolastamppot met kant en klare verse aardappelpuree van de AH, zo op tafel en toch niet heel slecht (althans dat houd ik mezelf voor). Het was in ieder geval bijzonder lekker.



De rucolastamppot voor 1 persoon

  • Het liefst natuurlijk verse aardappelpuree, maar kant en klaar mag ook best soms :) - zie puree recept hier - je kunt de nootmuskaat in dit geval weglaten
  • ongeveer 40 gram rucola
  • Peper
  • Zout (bij kant en klare puree totaal niet nodig)
  • Feta
  • Kerstomaatjes

In mijn geval verwarmde ik de kant en klare puree in de magnetron en mixte deze met de rucola en wat peper. Vervolgens schepte ik deze op het bord, voegde een aantal gesneden kerstomaatjes toe en verkruimelde hierboven wat feta.

De zalmfilet

  • Zalmfilet 100/150 gram
  • Citroenschijfje
  • Peper
  • Zout

De zalm grilde ik samen met wat citroen in de pan. De citroen kleurde mooi mee en legde ik na bereiding op de zalm. De zalm bestrooide ik met wat peper en zout.

Alles bij elkaar had ik een heerlijke maaltijd en stond deze binnen 10 minuten op tafel. En stukken lekkerder dan iets uit het kant en klaarschap (okay we vergeten de aardappelpuree gewoon even).

Eet smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff